Ryhmä(t)
PLK22SYKULT, KLT22SY, SJK22SY, PLK22SYLIIKE, PLK22SYSOTE, TAL22SY, KAS22SY, LTK22SY, KLA22SY, PLK22SYTEKN, HYD22SYTEKN, PLK22SYLUOVA, HYD22SYTIK, MAK22SY, HYD22SYSOTE, AJE22SY
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 5.00 op
Virtuaaliosuus: 5.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Satu Elo, Hanna Okkonen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Satu Elo, Hanna Okkonen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
Ryhmä(t)
PLK23SYLIIKE, KAS23SY, PLK23SYLUOVA, PLK23SYTEKN, KLA23SYKLI, HYD23SYSOTE, PLK23SYKULT, LTK23SY, AJE23SY, TAL23SY, PLK23SYSOTE, MAK23SY, KLA23SY, TEK23SY, SJK23SY, KLA23SYMIP, KLA23SYPAL
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Johanna Huttunen
Toteutustapa
T&k-osuus: 5.00 op
Virtuaaliosuus: 5.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Mika Paldanius, Satu Elo, Hanna Okkonen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja ryhmätehtävät arvioidaan hyväksytty/täydennettävä - hylätty asteikolla
Opetusmenetelmät
- Etäopetus: Opetus toteutetaan virtuaaliopetuksena hyödyntäen Zoom-alustaa ja Moodle-oppimisympäristöä. Aloitusluento sekä ryhmäkohtaiset erikseen sovittavat virtuaaliryhmäohjaukset ja -seminaarit.
- Työskentelytapa: Itsenäinen- ja ryhmätyöskentely. Itsenäiseen opiskeluun perustuvat yksilötehtävät ja ryhmätyöskentelyyn perustuva ryhmätehtävä.
Tarkempi toteutussuunnitelma Moodlessa.
Aika ja paikka
Orientaatio ja aloitusluento 15.9.2023 klo 8.30-11.45 (Zoom)
Virtuaaliohjaus ryhmätehtävään viikko 40
Ryhmäkohtaiset virtuaaliseminaarit viikot 44-45 (virtuaaliseminaareista tehdään tallenteet ja omaan virtuaaliseminaariin osallistuminen)
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Helsilä, M. & Salojärvi, S. 2013. Strategisen henkilöstöjohtamisen käytännöt, 2013.
Henkilöstöjohtaminen Suomessa 1960-2015. https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/18989.
Viitala, R. & Järlström, M. 2014. Henkilöstöjohtaminen uuden edessä. Henkilöstöbarometrin nostamat kehityshaasteet. www.uva.fi/materiaali/pdf/isbn_978-952-476-537-4.pdf
Työn tuuli 1/2018. HENRY ry. Teemana tekoäly ja robotiikka.
Lisäksi ryhmätehtävän aiheeseen liittyvä ajankohtainen kirjallisuus ja tutkimuslähteet.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Mika Paldanius, Satu Elo, Hanna Okkonen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä vastaa noin 135 opiskelijan työtuntia, josta:
- itsenäisen työskentelyn osuus on noin 35%
- ryhmätyöskentelyn noin 50% ja
- virtuaaliopetuksen osuus (sisältäen virtuaaliseminaarien tallenteet) noin 15 %
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Suomeksi
Hyväksytyn arviointikriteerit (numerointi vastaa osaamistavoitteita):
1.Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti strategisen johtamisen peruskäsitteitä, esim. strategia-käsite, kilpailustrategia, strategia-prosessi .Opiskelija tunnistaa strategisen johtamisen koulukuntien keskeiset ajatukset
2. Opiskelija tarkastelee strategian ja henkilöstön välistä suhdetta teoreettisen viitekehyksen avulla
3. Opiskelija arvioi oman organisaationsa henkilöstöjohtamisen rooleja Ulrichin roolitestin avulla. Opiskelija analysoi oman organisaationsa henkilöstöjohtamisen rooleja Ulrichin roolitestin avulla
4. Opiskelija reflektoi organisaation henkilöstöstrategiaa neljän tulokulman kautta
5.Opiskelija tarkastelee ja pohtii tieteellisiä tutkimuksia hyödyntäen henkilöstöjohtamisen prosesseja, kuten kehityskeskustelu, työhyvinvointi, rekrytointi, osaamisen johtaminen, yhteistoimintaneuvottelut, palkitseminen, suorituksen arviointi sekä e-HRM. Hän reflektoi näitä suhteessa omaan kokemukseensa
6. Opiskelija pohtii henkilöstöjohtamisen tuloksellisuutta tutkimusten avulla. Hän pohtii kansainvälistä henkilöstöjohtamista
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
Ryhmä(t)
PLK23SYLIIKE, KAS23SY, PLK23SYLUOVA, PLK23SYTEKN, KLA23SYKLI, HYD23SYSOTE, PLK23SYKULT, LTK23SY, AJE23SY, TAL23SY, PLK23SYSOTE, MAK23SY, KLA23SY, TEK23SY, SJK23SY, KLA23SYMIP, KLA23SYPAL
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Johanna Huttunen
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 5.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Satu Elo, Hanna Okkonen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja ryhmätehtävät arvioidaan hyväksytty/täydennettävä - hylätty asteikolla
Opetusmenetelmät
- Etäopetus: Opetus toteutetaan virtuaaliopetuksena hyödyntäen Zoom-alustaa ja Moodle-oppimisympäristöä. Aloitusluento sekä ryhmäkohtaiset erikseen sovittavat virtuaaliryhmäohjaukset ja -seminaarit.
- Työskentelytapa: Itsenäinen- ja ryhmätyöskentely. Itsenäiseen opiskeluun perustuvat yksilötehtävät ja ryhmätyöskentelyyn perustuva ryhmätehtävä.
Tarkempi toteutussuunnitelma Moodlessa.
Aika ja paikka
Orientaatio ja aloitusluento 21.3.2024 klo 8:30 - 11:30 (Zoom)
Virtuaaliohjaus ryhmätehtävään täsmentyy kurssin aikana
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Helsilä, M. & Salojärvi, S. 2013. Strategisen henkilöstöjohtamisen käytännöt, 2013.
Henkilöstöjohtaminen Suomessa 1960-2015. https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/18989.
Viitala, R. & Järlström, M. 2014. Henkilöstöjohtaminen uuden edessä. Henkilöstöbarometrin nostamat kehityshaasteet. www.uva.fi/materiaali/pdf/isbn_978-952-476-537-4.pdf
Työn tuuli 1/2018. HENRY ry. Teemana tekoäly ja robotiikka.
Lisäksi ryhmätehtävän aiheeseen liittyvä ajankohtainen kirjallisuus ja tutkimuslähteet.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Satu Elo, Hanna Okkonen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä vastaa noin 135 opiskelijan työtuntia, josta:
- itsenäisen työskentelyn osuus on noin 35%
- ryhmätyöskentelyn noin 50% ja
- virtuaaliopetuksen osuus (sisältäen virtuaaliseminaarien tallenteet) noin 15 %
Englanniksi
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Hyväksytyn arviointikriteerit (numerointi vastaa osaamistavoitteita):
1.Opiskelija käyttää tarkoituksenmukaisesti strategisen johtamisen peruskäsitteitä, esim. strategia-käsite, kilpailustrategia, strategia-prosessi .Opiskelija tunnistaa strategisen johtamisen koulukuntien keskeiset ajatukset
2. Opiskelija tarkastelee strategian ja henkilöstön välistä suhdetta teoreettisen viitekehyksen avulla
3. Opiskelija arvioi oman organisaationsa henkilöstöjohtamisen rooleja Ulrichin roolitestin avulla. Opiskelija analysoi oman organisaationsa henkilöstöjohtamisen rooleja Ulrichin roolitestin avulla
4. Opiskelija reflektoi organisaation henkilöstöstrategiaa neljän tulokulman kautta
5.Opiskelija tarkastelee ja pohtii tieteellisiä tutkimuksia hyödyntäen henkilöstöjohtamisen prosesseja, kuten kehityskeskustelu, työhyvinvointi, rekrytointi, osaamisen johtaminen, yhteistoimintaneuvottelut, palkitseminen, suorituksen arviointi sekä e-HRM. Hän reflektoi näitä suhteessa omaan kokemukseensa
6. Opiskelija pohtii henkilöstöjohtamisen tuloksellisuutta tutkimusten avulla. Hän pohtii kansainvälistä henkilöstöjohtamista
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä