Perus- ja ammattiopinnot |
144 |
Perusopintojen tavoitteena on antaa opiskelijalle laaja-alainen yleiskuva asianomaisen tehtäväalueen asemasta ja merkityksestä yhteiskunnassa, työelämässä ja kansainvälisesti, perehdyttää opiskelija asianomaisen tehtäväalueen yleisiin teoreettisiin perusteisiin ja viestintään sekä antaa hänelle ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta tarpeellinen kielitaito. (Vararehtorin päätös 13.10.2016 § 16)
Ammattiopintojen tavoitteena on perehdyttää opiskelija asianomaisen ammatillisen tehtäväalueen keskeisiin ongelmakokonaisuuksiin ja sovellutuksiin sekä niiden tieteellisiin tai taiteellisiin perusteisiin siten, että opiskelija kykenee itsenäisesti työskentelemään tehtäväalueen asiantuntijatehtävissä, kehitystyössä ja yrittäjänä. (Vararehtorin päätös 13.10.2016 § 16)
|
Opintovuosi |
1S |
1K |
2S |
2K |
3S |
3K |
4S |
4K |
5S |
5K |
op |
Kieli-, viestintä- ja opiskelutaidot |
15 |
Näytä/piilota kuvaus
Opiskelijalla on tietoa, valmiuksia ja välineitä opiskella ammattikorkeakoulussa.
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää omaa oppimistaan. Opiskelija osaa suunnitella opintojaan omien kiinnostustensa, vahvuuksiensa ja ammatillisen suuntautumisen mukaisesti. Opiskelija osaa hankkia tietoa sekä käsitellä ja soveltaa sitä. Opiskelijalla on valmiudet käyttää opiskelun vaatimia sähköisiä oppimisympäristöjä, sovelluksia sekä teknisiä välineitä opintojensa tukena. Opiskelija kykenee työskentelemään monikulttuurisessa ympäristössä ja kommunikoimaan vieraalla kielellä.
Ammattikorkeakoulu opiskeluympäristönä. Musiikkiopintojen rakenne ja sisältö. Opiskelun vaatimat järjestelmät ja tekninen laitteisto. Tiedonhaku ja tiedon käsittely. Kirjallinen ilmaisu. Englannin ja ruotsin kielen kirjallinen sekä suullinen ilmaisu.
|
YY00BB29 |
Opiskelijana ammattikorkeakoulussa |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MY00BS08 |
Kirjallinen viestintä |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BT00 |
English for Music Pedagogues |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BT01 |
Svenska för musikpedagoger |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS34 |
Johdatus musiikkiteknologiaan |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Musiikin hahmotus ja musiikillinen yleissivistys |
37 |
Näytä/piilota kuvaus
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä kuulemalla tai nuottitekstin perusteella erilaisia länsimaisen musiikin tyylejä ja tyylipiirteitä, keskeisiä teoksia, sävellystekniikoita ja musiikillisia ilmiöitä melodiaan, rytmiin, harmoniaan, muotoon tai sointiväriin liittyen. Opiskelija kykenee kirjoittamaan em. ilmiöitä kuulemansa perusteella tai ilman kuulemista.
Opiskelija osaa soittaa pianolla neliäänistä satsia sekä musiikillisia ilmiöitä. Opiskelija kykenee käyttämään pianoa tukisoittimena musiikinteorian opiskelussa, musiikin hahmottamisessa sekä säestyssoittimena.
Pääaineena laulu: Opiskelija kykenee opiskelemaan italian/saksankielistä laulukirjallisuutta.
Pääaineena urut: Opiskelijalla on käytännön valmiuksia pääinstrumenttinsa huoltoon, viritykseen ja opiskeluun liittyen.
Pääaineena pop/jazz-musiikki: Opiskelija osaa sovittaa musiikkia tyylinmukaisesti ja tarkoituksenmukaisesti eri kokoonpanoille. Opiskelija kykenee käyttämään musiikkiteknologiaa luovasti ja soveltaen.
Länsimaisen ja pop/jazz-musiikin historia ja tyylit, musiikilliset ilmiöt ja tärkeimmät edustajat. Musiikin kuulemiseen, hahmottamiseen liittyvät ilmiöt ja niiden tuottaminen itse kirjoittaen/oman instrumentin avulla. Harjoitukset. Pianon vapaa säestys ja satsin soitto. Musiikin hahmottaminen pianon avulla. Säestys-, hahmotus- ja prima vista –harjoituksia, säestysohjelmistoa. Musiikkiteknologisen osaamisen soveltaminen käytännönläheisessä projektissa.
|
MA00BT20 |
Musiikin teoria 1 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
MA00BT21 |
Musiikin teoria 2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
4 |
MA00BT22 |
Music Theory 3 |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
MA00BT23 |
Ear Training 1 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
MA00BT24 |
Ear Training 2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
4 |
MA00BT25 |
Musiikin historia 1 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
MA00BT26 |
Musiikin historia 2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
4 |
MA00BT27 |
Pianonsoiton käytännön valmiudet |
|
|
1,5 |
1,5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BT28 |
Muusikon käytännön valmiudet 1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BT29 |
Muusikon käytännön valmiudet 2 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Instrumenttitaidot |
92 |
Näytä/piilota kuvaus
Opiskelijalla on instrumenttiopintojakson edellyttämän tason mukaisen ohjelmiston soittamiseen/laulamiseen sekä tekniset että taiteelliset valmiudet. Hän kykenee tyylinmukaiseen yhtyesoittoon sekä luovaan vuorovaikutukseen muiden soittajien kanssa.
Opiskelijalla on ammatillisia perusvalmiuksia, kuten esiintymistaitoja, prima vista-taitoja sekä taitoa harjoitella tehokkaasti. Hänellä on myös muuta suuntautumisensa mukaista, työllistymistä tukevaa tietotaitoa, kuten sivuaineosaamista, projektiosaamista tai oman pääinstrumentin valmiuksia tukevaa osaamista.
Instrumenttiopetuksen saamisen ehto on, että muut opinnot ovat edenneet normaalissa aikataulussa. Poikkeukset tarkastellaan tapauskohtaisesti.
Sivuaineopinnoista sovitaan tuutoropettajan/vastuuopettajan kanssa ensimmäisen vuoden syyslukukaudella.
Instrumentin teknisten ja tulkinnallisten osa-alueiden opiskelu, tyylillisesti monipuolisen ohjelmiston harjoittelu. Kamarimusiikki/orkesteri/lied/ensemble-ohjelmistoa ja sen harjoittelu.
Esiintymisen harjoittelua.
|
Pääinstrumentin B-opinnot |
80 |
MA00BS55 |
Pääinstrumentti B 1 |
7 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
MA00BS56 |
Pääinstrumentti B 2 |
|
|
11 |
11 |
|
|
|
|
|
|
22 |
MA00BS57 |
Main Instrument B3 |
|
|
|
|
11 |
11 |
|
|
|
|
22 |
MA00BS58 |
Pääinstrumentti B 4 |
|
|
|
|
|
|
11 |
11 |
|
|
22 |
Pääinstrumentin C-opinnot |
53 |
MA00BS59 |
Pääinstrumentti C 1 |
5,5 |
5,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
MA00BS60 |
Pääinstrumentti C 2 |
|
|
6,5 |
6,5 |
|
|
|
|
|
|
13 |
MA00BS61 |
Main Instrument C 3 |
|
|
|
|
6,5 |
6,5 |
|
|
|
|
13 |
MA00BS62 |
Pääinstrumentti C 4 |
|
|
|
|
|
|
8 |
8 |
|
|
16 |
Sivuaineopinnot |
27 |
Näytä/piilota kuvaus
Oikeus sivuaineopintoihin koskee vain pääinstrumentin C-opintoja tekeviä opiskelijoita.
|
Sivuinstrumenttiopinnot |
27 |
Näytä/piilota kuvaus
Sivuinstrumenttiopintoihin sisältyy toisena ja kolmantena vuonna sivuinstrumentin ainedidaktiikkaa ja opetusharjoittelua. Didaktiikasta annetaan arvioitu opetusnäyte kolmannen vuoden keväällä.
|
MA00BS85 |
Sivuinstrumentti D 1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS86 |
Sivuinstrumentti D 2 |
|
|
4,5 |
4,5 |
|
|
|
|
|
|
9 |
MA00BS87 |
Secondary Instrument D 3 |
|
|
|
|
4,5 |
4,5 |
|
|
|
|
9 |
MA00BS88 |
Sivuinstrumentti D 4 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
6 |
Musiikinteorian opinnot |
27 |
MA00BS91 |
Johdatus musiikinteorian sivuaineopintoihin |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS92 |
Säveltapailun ja musiikinteorian didaktiikka |
|
|
4,5 |
4,5 |
|
|
|
|
|
|
9 |
MA00BS93 |
Musiikinteorian syventävät opinnot |
|
|
|
|
4,5 |
4,5 |
|
|
|
|
9 |
MA00BS94 |
Musiikinteorian soveltavat opinnot |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
6 |
Musiikkiteknologiaopinnot |
27 |
MA00BS96 |
Musiikkiteknologian perusteet |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS97 |
Musiikkiteknologian syventävät opinnot 1 |
|
|
4,5 |
4,5 |
|
|
|
|
|
|
9 |
MA00BS98 |
Musiikkiteknologian syventävät opinnot 2 |
|
|
|
|
4,5 |
4,5 |
|
|
|
|
9 |
MA00BS99 |
Musiikkiteknologian soveltavat opinnot |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
6 |
Kamarimusiikki/orkesteri/lied/ensemble |
12 |
MA00BS63 |
Chamber Music/Orchestra/Lied/Ensemble 1 |
1,5 |
1,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS64 |
Chamber Music/Orchestra/Lied/Ensemble 2 |
|
|
1,5 |
1,5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS65 |
Chamber Music/Orchestra/Lied/Ensemble 3 |
|
|
|
|
1,5 |
1,5 |
|
|
|
|
3 |
MA00BS66 |
Chamber Music/Orchestra/Lied/Ensemble 4 |
|
|
|
|
|
|
1,5 |
1,5 |
|
|
3 |
Studies Abroad |
|
Näytä/piilota kuvaus
Laajuus opiskelijan HOPS:n ja hyväksilukemispäätöksen mukaisesti (esim. 3-60 op). Suomalaiset opintopisteet ja ECTS creditit ovat samanlaajuisia.
Osaamistavoitteet, sisältö, arviointimenetelmät, opiskelijan oppimistyö ja opetusmenetelmät (esim. harjoitukset ja kirjallinen/suullinen tentti/harjoitustyö jne.) ja kirjallisuus ulkomaisen korkeakoulun opetussuunnitelman mukaisesti.
Opiskelija laatii ennen ulkomaille lähtöään yhteistyössä tutkintovastaavan ja kv-koordinaattorin kanssa ulkomaan opinnoista opintosuunnitelman ns. "Learning Agreementin", jonka osapuolet hyväksyvät allekirjoituksellaan. Suunnitelma lähetetään hyväksyttäväksi ja allekirjoitettavaksi vastaanottavan korkeakoulun kv-koordinaattorille. Ulkomailla suoritettavat opinnot hyväksytään täysimääräisinä kotimaassa suoritettavan tutkinnon perus- ja ammattiopintoihin.
Ulkomaiset arvosanat muunnetaan vastaamaan Oamkin arvosteluasteikkoa 0 - 5. Mikäli arvostelussa on käytetty ECTS-arvosteluasteikkoa, arvosanat vastaavat suomalaisia arvosanoja seuraavasti: A = 5 (excellent), B = 4 (very good), C = 3 (good), D = 2 (satisfactory), E = 1 (sufficient), FX = hylätty (fail), F = hylätty (fail). Jos opintokokonaisuus koostuu useammasta eri opintojaksosta, arvosana määräytyy opintojaksojen matemaattisena keskiarvona.
Yhteyshenkilö: Tutkintovastaava/kv-koordinaattori. Ulkomaanopintoja voidaan hyväksilukea/korvata perus- ja ammattiopintoihin henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaisesti.
|
Pedagogiset opinnot ja opetusharjoittelu |
66 |
Harjoittelun tavoitteena on perehdyttää opiskelija ohjatusti erityisesti ammattiopintojen kannalta keskeisiin käytännön työtehtäviin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Harjoittelun tai osan harjoittelusta voi suorittaa myös ulkomailla. (Vararehtorin päätös 13.10.2016 § 16)
Moduuliin sisältyvät opettajan pedagogisen kelpoisuuden antavat 60op:n opinnot harjoitteluineen. Lisäksi moduulin opinnot sisältävät työelämäosaamista tukevia opintoja 6op.
|
Opintovuosi |
1S |
1K |
2S |
2K |
3S |
3K |
4S |
4K |
5S |
5K |
op |
Pedagoginen osaaminen |
42 |
Näytä/piilota kuvaus
Opiskelija osaa käyttää opetuksensa lähtökohtana omaa musiikillista osaamistaan ja työskentelemään pedagogina luovasti, monipuolisesti sekä opetusta yksilön tarpeisiin mukauttaen. Hän tuntee oppimisen perusteita ja opettamisen metodeja. Hän kykenee suunnittelemaan toimintaansa ja toteuttamaan sitä tavoitteiden mukaisesti. Hän on vuorovaikutuskykyinen, vastuuntuntoinen ja opettajan eettisiä arvoja kunnioittava.
Yleisen pedagogian ja didaktiikan perusteet, opettamisen vuorovaikutus, musiikkioppilaitosjärjestelmä ja opetussuunnitelma musiikkipedagogin viitekehyksinä, eettinen pedagogia. Oman instrumentin opettaminen, harjoitusoppilaille pidetyt harjoitustunnit.
|
M2014YS |
Pedagoginen perusta |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
MA00BS68 |
Ainedidaktiikka 1 |
2,5 |
2,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
MA00BS70 |
Opetusharjoittelu 1 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
M2016YS |
Opetussuunnitelma |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
2Y00BH55 |
Vuorovaikutus- ja esiintymistaidot |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
3 |
M2516MS |
Ainedidaktiikka 2 |
|
|
1,5 |
1,5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS71 |
Opetusharjoittelu 2 |
|
|
2,5 |
2,5 |
|
|
|
|
|
|
5 |
M2017YS |
Pedagoginen kehittäjä |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
M2517MS |
Ainedidaktiikka 3 |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
4 |
MA00BS72 |
Opetusharjoittelu 3 |
|
|
|
|
2,5 |
2,5 |
|
|
|
|
5 |
Työelämäosaaminen |
24 |
Näytä/piilota kuvaus
Opiskelija osaa markkinoida osaamistaan sekä kuvata ammatillista, pedagogista ja taiteellista toimintaansa tarkoituksenmukaisella tavalla. Hän tiedostaa taidealan yrittäjyyden mahdollisuuden sekä tuntee ammattialansa keskeisiä tapoja työllistyä. Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen merkityksen.
Opiskelija kykenee työskentelemään vuorovaikutuskykyisenä ja aktiivisena toimijana työyhteisössä. Hän osaa soveltaa omaa pedagogista ja taiteellista osaamistaan työelämän tarpeista nouseviin projekti-ideoihin.
Opiskelija on perehtynyt oman suuntautumisensa kannalta merkitykselliseen työympäristöön, sen toimintaa sääteleviin reunaehtoihin ja päätoimisen työntekijän työtehtäviin.
Portfolion suunnittelu, toteutus ja esittely. Yrittäjyyteen liittyvät perustiedot, musiikkialan yrittäjyys. Projektin vaiheet. Projekti-idean kehittäminen, projektin suunnittelu ja toteuttaminen sekä raportointi. Työyhteisö sosiaalisena toimintaympäristönä. Esimies-alaistaidot, ryhmädynamiikka. Työelämäharjoittelu oppilaitoksessa. Oppilaitoksen opetussuunnitelma, toiminta, päätoimisen pedagogin toimenkuva ja tehtävät.
|
MA00BT75 |
Musiikin opiskelijasta alan ammattilaiseksi |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
3 |
M2021YS |
Opettajan osaamisportfolio |
|
|
1 |
|
1 |
|
1 |
1 |
|
|
4 |
YY00BB75 |
Yrittäjyys |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
MA00BS73 |
Pedagogical Project |
|
|
|
|
3,5 |
3,5 |
|
|
|
|
7 |
MA00BS74 |
Työelämäharjoittelu |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
7 |
Studies Abroad |
|
Näytä/piilota kuvaus
Laajuus opiskelijan HOPS:n ja hyväksilukemispäätöksen mukaisesti (esim. 3-60 op). Suomalaiset opintopisteet ja ECTS creditit ovat samanlaajuisia.
Osaamistavoitteet, sisältö, arviointimenetelmät, opiskelijan oppimistyö ja opetusmenetelmät (esim. harjoitukset ja kirjallinen/suullinen tentti/harjoitustyö jne.) ja kirjallisuus ulkomaisen korkeakoulun opetussuunnitelman mukaisesti.
Opiskelija laatii ennen ulkomaille lähtöään yhteistyössä tutkintovastaavan ja kv-koordinaattorin kanssa ulkomaan opinnoista opintosuunnitelman ns. "Learning Agreementin", jonka osapuolet hyväksyvät allekirjoituksellaan. Suunnitelma lähetetään hyväksyttäväksi ja allekirjoitettavaksi vastaanottavan korkeakoulun kv-koordinaattorille. Ulkomailla suoritettavat opinnot hyväksytään täysimääräisinä kotimaassa suoritettavan tutkinnon pedagogisiin opintoihin.
Ulkomaiset arvosanat muunnetaan vastaamaan Oamkin arvosteluasteikkoa 0 - 5. Mikäli arvostelussa on käytetty ECTS-arvosteluasteikkoa, arvosanat vastaavat suomalaisia arvosanoja seuraavasti: A = 5 (excellent), B = 4 (very good), C = 3 (good), D = 2 (satisfactory), E = 1 (sufficient), FX = hylätty (fail), F = hylätty (fail). Jos opintokokonaisuus koostuu useammasta eri opintojaksosta, arvosana määräytyy opintojaksojen matemaattisena keskiarvona.
Yhteyshenkilö: Tutkintovastaava/kv-koordinaattori Ulkomaanopintoja voidaan hyväksilukea/korvata pedagogisiin opintoihin henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaisesti.
|
Vapaasti valittavat opinnot |
15 |
Opintovuosi |
1S |
1K |
2S |
2K |
3S |
3K |
4S |
4K |
5S |
5K |
op |
AM00CF51 |
Harjoitusoppilaan opinnot 1a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
AM00CF44 |
Harjoitusoppilaan opinnot 1b |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
AM00CF45 |
Harjoitusoppilaan opinnot 2a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
AM00CF46 |
Harjoitusoppilaan opinnot 2b |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
AM00CF47 |
Harjoitusoppilaan opinnot 3a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
AM00CF48 |
Harjoitusoppilaan opinnot 3b |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
AM00CF49 |
Harjoitusoppilaan opinnot 4a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
AM00CF50 |
Harjoitusoppilaan opinnot 4b |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2297MS |
Erikseen sovittavat musiikkiopinnot 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2298MS |
Erikseen sovittavat musiikkiopinnot 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2449MS |
Erikseen sovittavat musiikkiopinnot 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
M2460MS |
Unspecified Music Studies |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MA00BS95 |
Musiikinteorian ja satsiopin perusteet |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2445MS |
Harjoitusoppilaan instrumenttiopinnot |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2073MS |
Ohjelmapalvelut/ musiikkitapahtuman toteuttaminen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2056MS |
Performance and Expressional Studies |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2071MS |
Body Care of a Musician |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
2V00BF05 |
English Oral Communication |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
2V00BF03 |
Ruotsin kielen valmentavat opinnot |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
2V00BF04 |
Ruotsin kielen suullinen ilmaisu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
M2022YS |
Kulttuurialan osuuskuntatoiminta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Yrityshautomo |
|
YY00BH24 |
Liiketoimintaidean kuvaus ja arviointi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
YY00BH25 |
Oman liikeidean kehittäminen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
YY00BH26 |
Oman yrityksen kehittäminen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Ulkomaan vaihtoon valmentautuminen |
|
Y00021E |
Orientation to Student Exchange |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Studies Abroad |
|
Näytä/piilota kuvaus
Laajuus opiskelijan HOPS:n ja hyväksilukemispäätöksen mukaisesti (esim. 3-60 op). Suomalaiset opintopisteet ja ECTS creditit ovat samanlaajuisia.
Osaamistavoitteet, sisältö, arviointimenetelmät, opiskelijan oppimistyö ja opetusmenetelmät (esim. harjoitukset ja kirjallinen/suullinen tentti/harjoitustyö jne.) ja kirjallisuus ulkomaisen korkeakoulun opetussuunnitelman mukaisesti.
Opiskelija laatii ennen ulkomaille lähtöään yhteistyössä tutkintovastaavan ja kv-koordinaattorin kanssa ulkomaan opinnoista opintosuunnitelman ns. "Learning Agreementin", jonka osapuolet hyväksyvät allekirjoituksellaan. Suunnitelma lähetetään hyväksyttäväksi ja allekirjoitettavaksi vastaanottavan korkeakoulun kv-koordinaattorille. Ulkomailla suoritettavat opinnot hyväksytään täysimääräisinä kotimaassa suoritettavan tutkinnon vapaasti valittaviin opintoihin.
Ulkomaiset arvosanat muunnetaan vastaamaan Oamkin arvosteluasteikkoa 0 - 5. Mikäli arvostelussa on käytetty ECTS-arvosteluasteikkoa, arvosanat vastaavat suomalaisia arvosanoja seuraavasti: A = 5 (excellent), B = 4 (very good), C = 3 (good), D = 2 (satisfactory), E = 1 (sufficient), FX = hylätty (fail), F = hylätty (fail). Jos opintokokonaisuus koostuu useammasta eri opintojaksosta, arvosana määräytyy opintojaksojen matemaattisena keskiarvona.
Yhteyshenkilö: Tutkintovastaava/kv-koordinaattori.
Ulkomaanopintoja voidaan hyväksilukea/korvata vapaasti valittaviin opintoihin henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaisesti.
|
Interdisciplinary Project Studies in Oamk LABs |
|
Interdisciplinary Demo Development Project Studies in Oamk LABs |
|
YY00BR00 |
Concept Creation |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
YY00BR01 |
Demo Creation |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Interdisciplinary Product Development Project Studies in Oamk LABs |
|
YY00BR02 |
Product Path 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
YY00BR03 |
Product Path 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |