Ajankohtaista

 

02.07.20 - Ammattikorkeakoulu tiedottaa

Maksutonta ongelmanratkaisua yrityksille

Oamkin monialaiset opiskelijatiimit ratkovat yritysten, erilaisten organisaatioiden ja yleishyödyllisten yhdistysten antamia toimeksiantoja osana Johdatus innovaatioihin ja yrittäjyyteen -opintojaksoa ympäri lukuvuoden. Yhteistyöstä opiskelijoiden kanssa yritys saa uusia ja tuoreita näkökulm...
30.06.20 - Tiedotteet medialle

Oamkin hallitus päätti sopeuttamistoimenpiteistä yhteistoimintaneuvotteluiden jälkeen

Oulun ammattikorkeakoulussa (Oamk) 12.5.2020 käynnistetyt yt-neuvottelut on käyty. Hallitus hyväksyi johdon esityksen toimenpiteistä tavoiteltujen säästöjen aikaansaamiseksi. Alustavan arvion mukaan pysyvä henkilöstön vähennystarve oli noin 40 henkilötyövuotta. Säästötoimenpiteenä ...
29.06.20 - Ammattikorkeakoulu tiedottaa

Oamkin asiantuntijan osaamista Minnesota Morris -yliopistoon

Oamkin Ammatillisen opettajankoulutuksen yliopettaja Iiris Happo sai arvostetun Fulbright-stipendin, jolla hän pääsee opettamaan lukuvuoden ajaksi varhaiskasvatusta Minnesota Morris -yliopistoon Yhdysvaltoihin.
26.06.20 - Ammattikorkeakoulu tiedottaa

Syksyn opetus ja työnteko järjestetään Oamkissa pääosin etänä

Oamkin syksyn opetus ja työnteko ensimmäisen jakson osalta 24.8.–25.10.2020 järjestetään pääosin etänä. Lähiopetus järjestetään täysimääräisesti vain uusien eli ensimmäisen vuoden opiskelijoiden osalta. Ensimmäiset uudet opiskelijat aloittavat opintonsa 17.8. Jatkavat opiskeli...
25.06.20 - Ammattikorkeakoulu tiedottaa

AMK-valintakokeet päättyneet, tulokset julkaistaan 15.7. mennessä

25.6.2020, Arene ry Torstaina päättyneisiin AMK-valintakokeisiin osallistui yli 18 000 hakijaa. Kokeisiin kutsutuista yli 21 000 hakijasta osallistui 85,5 prosenttia. Tulos on hyvä, sillä yleensä ammattikorkeakoulujen valintakokeisiin on osallistunut noin 70 prosenttia hakijoista. AMK-valinta...
25.06.20 - Tiedotteet medialle

Heidi Fagerholm on valittu Oulun ammattikorkeakoulun uudeksi rehtoriksi

Oulun ammattikorkeakoulun hallitus on valinnut uudeksi rehtoriksi ja toimitusjohtajaksi Heidi Fagerholmin Dreieichista Saksasta. Heidi Fagerholm on koulutukseltaan tekniikan tohtori. Hänellä on vahva kansainvälinen työura ja merkittävä johtajakokemus suurissa organisaatioissa. Lisäksi hänel...

 

Syksyn opetus järjestetään Oamkissa pääosin etänä. Koronavirukseen liittyvät Oamkin ohjeet ja tiedotteet löytyvät jatkuvasti päivittyvältä koronavirus-sivulta (päivitetty 1.7.).

Hae opiskelemaan

Haluatko suorittaa ammattikorkeakoulu- tai ylemmän AMK-tutkinnon, avoimen ammattikorkeakoulun opintoja, ammatillisen opettajan pedagogisen pätevyyden tai hankkia täydennyskoulutusta? Olipa suunnitelmasi mikä tahansa, Oulun ammattikorkeakoulusta löydät itsellesi sopivan koulutuksen. Meillä voit opiskella myös verkossa. Verkko-opintoja on tarjolla kaikissa tutkintovaihtoehdoissa. Kevään toisen yhteishaun valintojen tulokset ilmoitetaan hakijoille viimeistään 15.7. Hyväksyttyjen tulee ilmoittaa opiskelupaikan vastaanottamisesta 22.7. mennessä. Syksyn yhteishaku on 2.–16.9.


Oamkissa tapahtuu

 

17.8.2020 - 19.8.2020
Pedagoginen kesäkoulu

 


blogi.oamk.fi

 

Biomassalogistiikkavirtojen ja -solmukohtien selvitys Suomessa
ePooki asiantuntijablogi 1.7.2020

Biomassalogistiikkavirtojen ja -solmukohtien selvitys Suomessa

Kiinteitä biomassoja, kuten erilaisia metsähakkeita, turvetta ja metsäteollisuuden sivutuotteita, käytetään Suomessa sekä energiantuotantoon että raaka-aineena. Kosteus vaikuttaa merkittävästi kiinteiden biomassojen, kuten hakkeiden, hintaan. Yhteiskäyttöisillä laadunvalvonta-asemilla voidaan tarjota luotettavaa mittaustietoa kustannustehokkaasti myös pienemmille toimijoille, joiden...

Terwa-akatemian henkilökuvia: Tuomas Kärkimaa
Liikkeessä 30.6.2020

Terwa-akatemian henkilökuvia: Tuomas Kärkimaa

Olen Tuomas Kärkimaa, opiskelen Terwa-akatemiassa ja olen toiminut lähes 10 vuotta yrittäjänä. Terwa-akatemia mahdollistaa omien yritysprojektieni työstämisen opintojen ohella. Olen mukana Terwa-akatemian tiimiyritys Osuuskunta Projektiaitassa, johon kuuluu yhteensä 19 jäsentä. Olemme tehneet tiimiyrityksemme kanssa...

Opiskelu vaikeassa elämäntilanteessa – tuutorointi onnistuu etänäkin
ePooki asiantuntijablogi 30.6.2020

Opiskelu vaikeassa elämäntilanteessa – tuutorointi onnistuu etänäkin

Opiskelija haluaa jakaa kaunistelemattomia kokemuksiaan opiskelusta vaikean elämäntilanteen keskellä tietäen, että moni voi samaistua vastaavanlaisiin. Opettaja voi tukea opiskelijaa monin eri keinoin myös etäopetuksen aikana. Oppiakseen tuntemaan opiskelijansa opettajalla tulee olla aidon mielenkiinnon lisäksi...

Hanketoiminta sopeutui poikkeusoloihin
ePooki asiantuntijablogi 29.6.2020

Hanketoiminta sopeutui poikkeusoloihin

Sinä osaat! Tytöt ja teknologia -hankkeessa olimme päässeet kevään toiminnassa hyvään vauhtiin, kun korona iski kapuloita rattaisiin. Suunnitelmissa oli monenlaista toimintaa koulujen, yritysten ja kv-kumppanin kanssa. Jouduimme ideoimaan toimintatavat uudelleen, ja ehkä keväästä jää...


ePooki

ePooki 3.7.2020

Nuorten kokema kiusaaminen sosiaalisessa mediassa

Sosiaalinen media on tullut osaksi arkipäiväämme teknologian ja älypuhelinten kehittymisen ja yleistymisen myötä. Kiusaamiseen on syntynyt myös uusia tapoja ja se tapahtuu yhä l

ePooki 1.7.2020

Vaikuttavuuden todentaminen maaseudun kehittämisessä

Maaseudun kehittämistä tuetaan Suomessa EU-hankkeilla miljardeilla euroilla yhden ohjelmakauden aikana. Hankkeiden vaikuttavuutta, pitkäkestoisia vaikutuksia, maaseudun muutokseen on haastav

ePooki 30.6.2020

Kotisairaanhoidon hoitajista suurin osa joutuu kohtaamaan työpaikkaväkivalt aa

Hoitoalalla työskentelevät kokevat työssään uhkaavia tilanteita ja väkivaltaa. Kotisairaanhoidon työolosuhteet poikkeavat muista hoitoalan työpaikoista, koska hoitaja työskentelee pääasiassa yksin toisen ihmisen kotona. Väkivallan tekijä voi olla asiakkaan lisäksi myös asiakkaan omainen. Oulussa toteutetun

ePooki 29.6.2020

Sosiaali- ja terveysalan opettajan yhteisöllisen digioppimisen osaaminen

Opettajan osaaminen vaikuttaa merkittävästi koulutuksessa tuotetun osaamisen tasoon. Pedagogiset ratkaisut, rooli ja toiminta digitaalisessa oppimisympäristössä joko edistävät tai estävät yhteisöllistä oppimista. Sosiaali- ja terveysalan opettajien digitaalisen yhteisöllisen oppimisen osaaminen on keskinkertaista. Opettajat profiloituvat k

 


Oamk somessa