Ajankohtaista

 

05.08.20 - Tiedotteet medialle

Tekniikan alan opiskelupaikka Oamkiin jo toisen asteen aikana – uudenlainen yhteistyö lukioiden ja OSAOn kanssa

Oulun ammattikorkeakoulu (Oamk) aloittaa syksyllä uudenlaisen yhteistyön, jolla halutaan lisätä lukiolaisten ja ammattikoululaisten kiinnostusta tekniikan alaan. Toisen asteen opiskelijalle luvataan opiskelupaikka Oamkin tekniikan alalla, jos hän suorittaa opiskeluaikanaan Oamkin määrittelem...
08.07.20 - Hakijapalvelut tiedottaa

Kevään yhteishakujen lisähaku

Oamkissa järjestetään lisähaku niihin kevään yhteishakujen hakukohteisiin, joihin jäi vapaita aloituspaikkoja. Lisähaku alkaa maanantaina 3.8. klo 8.00 ja päättyy torstaina 6.8. klo 15.00. Lisähaussa ovat mukana seuraavat hakukohteet: Musiikkipedagogi (AMK), päivätoteutus Tanssinop...
02.07.20 - Avoin ammattikorkeakoulu

Välivuosi edessä? Tule opiskelemaan Avoimeen ammattikorkeakouluun!

Avoimessa AMKissa opiskelet samoja opintojaksoja kuin tutkintoon johtavassa koulutuksessa. Opetustarjonnastamme löydät sekä AMK- että YAMK-tason opintoja. Voit opiskella yksittäisiä opintojaksoja tai suorittaa laajempia kokonaisuuksia. Opintoja toteutetaan päivä-, verkko- ja monimuoto-opint...
07.07.20 - Hakijapalvelut tiedottaa

Onnea uudet opiskelijat!

Oamk on julkaissut kevään toisen yhteishaun valintakoevalinnan tulokset 7.7. Todistusvalinnan sekä ylempään ammattikorkeakoulututkintoon johtavan koulutuksen tulokset on julkaistu jo aiemmin. Oamkissa aloittaa syksyllä kaikkiaan noin 1 900 uutta tutkinto-opiskelijaa – lämpimästi tervetuloa...
02.07.20 - Ammattikorkeakoulu tiedottaa

Maksutonta ongelmanratkaisua yrityksille

Oamkin monialaiset opiskelijatiimit ratkovat yritysten, erilaisten organisaatioiden ja yleishyödyllisten yhdistysten antamia toimeksiantoja osana Johdatus innovaatioihin ja yrittäjyyteen -opintojaksoa ympäri lukuvuoden. Yhteistyöstä opiskelijoiden kanssa yritys saa uusia ja tuoreita näkökulm...
30.06.20 - Tiedotteet medialle

Oamkin hallitus päätti sopeuttamistoimenpiteistä yhteistoimintaneuvotteluiden jälkeen

Oulun ammattikorkeakoulussa (Oamk) 12.5.2020 käynnistetyt yt-neuvottelut on käyty. Hallitus hyväksyi johdon esityksen toimenpiteistä tavoiteltujen säästöjen aikaansaamiseksi. Alustavan arvion mukaan pysyvä henkilöstön vähennystarve oli noin 40 henkilötyövuotta. Säästötoimenpiteenä ...

 

Syksyn opetus järjestetään Oamkissa pääosin etänä. Koronavirukseen liittyvät Oamkin ohjeet ja tiedotteet löytyvät jatkuvasti päivittyvältä koronavirus-sivulta (päivitetty 1.7.).

Hae opiskelemaan

Haluatko suorittaa ammattikorkeakoulu- tai ylemmän AMK-tutkinnon, avoimen ammattikorkeakoulun opintoja, ammatillisen opettajan pedagogisen pätevyyden tai hankkia täydennyskoulutusta? Olipa suunnitelmasi mikä tahansa, Oulun ammattikorkeakoulusta löydät itsellesi sopivan koulutuksen. Meillä voit opiskella myös verkossa. Verkko-opintoja on tarjolla kaikissa tutkintovaihtoehdoissa. Seuraavan kerran voit hakea meille syksyn yhteishaussa 2.–16.9.


Oamkissa tapahtuu

 

17.8.2020 - 19.8.2020
Pedagoginen kesäkoulu

 


blogi.oamk.fi

 

Karelia CBC -hankkeet tukevat yrittäjää
Liikkeessä 16.7.2020

Karelia CBC -hankkeet tukevat yrittäjää

Oulun Ammattikorkeakoulussa toteutetaan opetuksen lisäksi tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotyöhankkeita. Tällä toiminnalla tuetaan Oulun seudun ja koko Pohjois-Suomen kehitystä. Näihin tukielementteihin liittyy yritystoiminnan tukemista, kansainvälistä vuorovaikutusta sekä innovaatiotoimintaa. OAMK, liiketalouden yksikössä on tällä hetkellä käynnissä...

Biomassalogistiikkavirtojen ja -solmukohtien selvitys Suomessa
ePooki asiantuntijablogi 1.7.2020

Biomassalogistiikkavirtojen ja -solmukohtien selvitys Suomessa

Kiinteitä biomassoja, kuten erilaisia metsähakkeita, turvetta ja metsäteollisuuden sivutuotteita, käytetään Suomessa sekä energiantuotantoon että raaka-aineena. Kosteus vaikuttaa merkittävästi kiinteiden biomassojen, kuten hakkeiden, hintaan. Yhteiskäyttöisillä laadunvalvonta-asemilla voidaan tarjota luotettavaa mittaustietoa kustannustehokkaasti myös pienemmille toimijoille, joiden...

Terwa-akatemian henkilökuvia: Tuomas Kärkimaa
Liikkeessä 30.6.2020

Terwa-akatemian henkilökuvia: Tuomas Kärkimaa

Olen Tuomas Kärkimaa, opiskelen Terwa-akatemiassa ja olen toiminut lähes 10 vuotta yrittäjänä. Terwa-akatemia mahdollistaa omien yritysprojektieni työstämisen opintojen ohella. Olen mukana Terwa-akatemian tiimiyritys Osuuskunta Projektiaitassa, johon kuuluu yhteensä 19 jäsentä. Olemme tehneet tiimiyrityksemme kanssa...

Opiskelu vaikeassa elämäntilanteessa – tuutorointi onnistuu etänäkin
ePooki asiantuntijablogi 30.6.2020

Opiskelu vaikeassa elämäntilanteessa – tuutorointi onnistuu etänäkin

Opiskelija haluaa jakaa kaunistelemattomia kokemuksiaan opiskelusta vaikean elämäntilanteen keskellä tietäen, että moni voi samaistua vastaavanlaisiin. Opettaja voi tukea opiskelijaa monin eri keinoin myös etäopetuksen aikana. Oppiakseen tuntemaan opiskelijansa opettajalla tulee olla aidon mielenkiinnon lisäksi...


ePooki

ePooki 3.7.2020

Nuorten kokema kiusaaminen sosiaalisessa mediassa

Sosiaalinen media on tullut osaksi arkipäiväämme teknologian ja älypuhelinten kehittymisen ja yleistymisen myötä. Kiusaamiseen on syntynyt myös uusia tapoja ja se tapahtuu yhä l

ePooki 1.7.2020

Vaikuttavuuden todentaminen maaseudun kehittämisessä

Maaseudun kehittämistä tuetaan Suomessa EU-hankkeilla miljardeilla euroilla yhden ohjelmakauden aikana. Hankkeiden vaikuttavuutta, pitkäkestoisia vaikutuksia, maaseudun muutokseen on haastav

ePooki 30.6.2020

Kotisairaanhoidon hoitajista suurin osa joutuu kohtaamaan työpaikkaväkivalt aa

Hoitoalalla työskentelevät kokevat työssään uhkaavia tilanteita ja väkivaltaa. Kotisairaanhoidon työolosuhteet poikkeavat muista hoitoalan työpaikoista, koska hoitaja työskentelee pääasiassa yksin toisen ihmisen kotona. Väkivallan tekijä voi olla asiakkaan lisäksi myös asiakkaan omainen. Oulussa toteutetun

ePooki 29.6.2020

Sosiaali- ja terveysalan opettajan yhteisöllisen digioppimisen osaaminen

Opettajan osaaminen vaikuttaa merkittävästi koulutuksessa tuotetun osaamisen tasoon. Pedagogiset ratkaisut, rooli ja toiminta digitaalisessa oppimisympäristössä joko edistävät tai estävät yhteisöllistä oppimista. Sosiaali- ja terveysalan opettajien digitaalisen yhteisöllisen oppimisen osaaminen on keskinkertaista. Opettajat profiloituvat k

 


Oamk somessa