Dialoginen ohjaus työvälineenä
Yleiskuvaus opinnoista
Mitä asiakas haluaa minulle sanoa? Vastaanko asiakkaan oikeaan tarpeeseen? Sote-ammattilainen kohtaa usein tilanteita, joissa työskentely asiakkaan kanssa ei etene toivottuun suuntaan. Mikä silloin avuksi? Dialoginen lähestymistapa asiakkaan ohjauksessa mahdollistaa asiakkaan aidon kohtaamisen ja kuulemisen. Sen avulla tuetaan asiakkaan sitoutumista muutokseen ja omaan hoitoon.
Tavoite
- Opit kohtaamaan asiakkaan aidosti asiakaslähtöisellä työotteella ja vahvistat asiakasymmärrystä
- Osaat tutkia asiakkaan ilmaisua
- Tunnistat asiakaslähtöiset tarpeet ja osaat suunnitella hoitoa niiden mukaan
- Vahvistat puheeksiottamisen taitojasi myös haastavissa tilanteissa
- Opit tiedostamaan syitä asiakkaan itselle haitalliselle toiminnalle ja auttamaan asiakasta näissä tilanteissa
- Opit tarkastelemaan omia ohjausvalmiuksiasi ja kehityt vaikuttavassa ohjauksessa
Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon ja yksityisten palveluntuottajien hoitajille
Sisällöt
- Dialoginen ohjaus
- Asiakaslähtöisyys
- Haasteelliset asiakastilanteet
Toteutusajat
Koulutus sisältää 5 lähiopetuspäivää ja itsenäistä opiskelua
Lähiopetuspäivät Oamkin Kontinkankaan kampuksella:
7.11.2023 klo 9 - 16
21.11.2023 klo 9 - 16
12.12.2023 klo 9 - 16
16.1.2024 klo 9 - 16
13.2.2024 klo 9 - 16