1P00BA45 |
Opiskelijan arviointi opettajan työssä (3 op) |
Esitietovaatimukset |
- |
Osaamistavoitteet |
Osaamistavoite:
Ymmärrät opiskelija-arviointia määrittävät säännöt ja käytänteet.
Arviointikriteerit:
Kuvaat osaamisperusteisen, oppimista edistävän opiskelija-arvioinnin keskeiset seikat.
Tarkastelet opiskelija-arvioinnin osa-alueita käytännön esimerkkeihin ja teoriataustaan viitaten. |
Sisältö |
Akvaariotenttikysymykset
1. Mitkä asiat säätelevät opiskelijan arviointia (ammatillinen toinen aste tai korkeakoulu)?
2. Mikä merkitys työelämäyhteistyöllä on opiskelijan oppimisen kannalta?
3. Millaista osaamista opettaja tarvitsee työelämäyhteistyön tekemiseen?
4. Miten työelämäyhteistyötä tehdään käytännössä?
5. Mistä muodostuu opiskelijan arvioinnin kokonaisuus?
6. Mitä tarkoittaa kriteeriperusteinen arviointi?
7. Miten varmistat, että opiskelijat ymmärtävät opintojakson / tutkinnon osan tavoitteet ja arviointikriteerit?
8. Kerro opiskelijan itsearvioinnin merkityksestä oppimisprosessissa?
9. Miten opiskelijan osaaminen tunnistetaan ja tunnustetaan?
10. Miten opiskelijan oppimista arvioidaan?
11. Miten opiskelijan osaamista arvioidaan?
12. Miten toteutetaan opiskelijoiden vertaisarviointia/vertaispalautetta? (menetelmäesimerkkejä)
13. Miten arviointi dokumentoidaan?
14. Miten arvioinnin voi oikaista tai korottaa?
15. Kuinka ammatillisen osaamisen opiskelija-arviointia pitäisi kehittää?
Lisäksi tentin loppuun vapaamuotoinen itsearviointi omasta opiskelija-arviointiosaamisestasi. |
Suositeltavat muut opinnot |
Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa. |
Suoritustavat |
Osaaminen osoitetaan akvaariotentillä. Kehität ensin osaamistasi opiskelija-arvioinnissa perehtymällä opintojakson kirjallisuuteen ja valmistelemalla vastaukset tentin 15 kysymykseen. Ne on laadittu siten, että hyväksytty vastaus vaatii aina teoriatiedon ja käytännön esimerkkien pohdintaa.
Akvaariotentin 4 kysymystä lähetetään sinulle sovittuna ajankohtana tekstiviestillä. Palautat tenttivastaukset opettajan sähköpostiin kahden tunnin kuluessa tentin alkamisesta. |
Toteutustavat |
Toimintaohjeet:
1. Tutustu tentin aiheeseen katsomalla video "Opiskelijan arviointi" (kesto n. 9 min) osoitteessa: https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
2. Aloita valmistelemalla vastaukset kaikkiin akvaariotentin kysymyksiin (yht. 15). Kysymykset ovat sellaisia, että hyväksyttävää laatua edustava vastaus on tyypillisesti yhden A4-sivun mittainen.
Erityisen tärkeää on muistaa, että vastausten suora kopioiminen lähteestä tai tekoälyn antamasta vastauksesta ei osoita asian osaamista. Älä siis missään tapauksessa kopioi, vaan käsittele asiaa lähteisiin ja omiin kokemuksiin viitaten.
Käytä kohdassa "oppimateriaalit" mainittua lähdekirjallisuutta ja/tai muuta valitsemaasi luotettavaa lähdemateriaalia. Merkitse käytetyt lähteet tekstiin sekä listaa jokaisen vastauksen loppuun, opettajakorkeakoulun ohjeiden mukaan, ks. https://www.oamk.fi/emateriaalit/osaamisen-kehittaminen/lah...
3. Kun olet valmistellut vastaukset kaikkiin tenttikysymyksiin, ilmoita tekstiviestillä opettajalle vähintään vuorokautta ennen toivomaasi tenttiajankohtaa:
- tarkka kellonaika ja päivämäärä, jolloin haluat tentin tekemisen aloittaa,
- opintojakso, jonka haluat tenttiä sekä oma nimesi.
4. Valitse tenttiajankohdaksi mielellään ns. virka-aika, jolloin saat neljä tenttikysymystä puhelimeesi.
Opettajan vapaajaksojen ja muiden poissaoloaikojen aikana ei ole tenttimismahdollisuutta.
5. Vastaat tenttikysymyksiin ja lähetät vastaukset sähköpostilla opettajalle viimeistään 2 tunnin kuluessa saatuasi kysymykset. Aiheeksi viestiin merkitään 'Tenttivastaukset 1P00BA45'. Tentti arvioidaan hyväksytty / hylätty -asteikolla. |
Oppimateriaalit |
Aaltonen, K. & Camara, A. 2014. Työkaluja osaamislähtöiseen arviointiin. Ammattikasvatuksen aikakauskirja 16 (3), 44-52. Luettavissa:
https://bit.ly/3LDtKzl
Karvi. 2022. Kumppanina työelämä. Arviointi työelämässä oppimisesta ja työelämäyhteistyöstä ammatillisessa koulutuksessa. Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Luettavissa: https://bit.ly/3R6RNHO
Niskanen, A., & Ylitervo, R. 2019. Työpaikalla tapahtuva oppiminen – mahdollisuus vai uhka? Teoksessa Keurulainen et al. (toim.). Kokemuksia ja näkemyksiä uudistuvasta ammatillisesta oppimisesta. (s. 39-46). Luettavissa
https://bit.ly/3R6TJQG
Ohjaan.fi. 2021. ”Arvioinnin työkalupakki oppilaitoksille.” Luettavissa: https://ohjaan.fi/tyokalupakki/oppilaitoksille/
Opetushallitus, 2018. Osaamisen osoittamisen, arvioinnin ja todentamisen laadunhallinta ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa:
https://bit.ly/3xHe9ZJ
Opetushallitus. 2019. Osaamisen arviointi ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa: https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/osaamisen-arvio...
Opetushallitus. 2020. Arvioinnin tarkistaminen ja oikaisu. Luettavissa:
https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/opas/4343283/tekstikappale/4418779
OPH. 2021. Osaamisen arvioinnin oikaisupyyntö opiskelijan näkökulmasta. Luettavissa: https://bit.ly/420pgKj
Opetushallitus. 2022. Työelämässä oppiminen.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/tyoelamassa-opp...
Opiskelijan arviointi – opetusvideo. 2014. Katsottavissa https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
Uotinen, S. et. al. 2018. Vertaisarviointitaitoja oppimassa verkossa. Jyväskylä: Yliopistopedagogiikka. Luettavissa: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2018/11/26/vertaisar...
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa I: miten toteutetaan opiskelija-arvioinnin kokonaisuus? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110636905
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa II: millainen on hyvä osaamistavoite ja arviointikriteeri? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110737079
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa III: millainen opiskelija-arviointi edistää oppimista? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110837234
Virtanen, V., Postareff, L., & Hailikari, T. 2015. "Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista?" Yliopistopedagogiikka 1/2015. Luettavissa https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2015/03/27/millainen...
Lisäksi itse valittu painettu tai verkkoaineisto. |
Kurssikirjallisuus |
- |
Arviointiasteikko |
Hyväksytty/Hylätty |
Arviointikriteerit |
hyväksytty/hylätty ks. kohta "Osaamistavoitteet"
|
Arviointikehikot |
- |
Lisätietoja opiskelijoille |
Opintojakson vastuuopettaja on Esa Virkkula, yhteystiedot esa.virkkula#oamk.fi (korvaa # -> @) tai p. 050 360 4911 |
Vastuuhenkilöt |
- |
Linkit |
- |
- 01.06.2022 - 31.05.2023 (1P00BA45-3015 | EXP22SPTE, EXP23KPTE, OPE22pte, OPE21pte, VAI22S23K, OPE20pte)
Group(s)
EXP22SPTE, EXP23KPTE, OPE22pte, OPE21pte, VAI22S23K, OPE20pte
Max Seats
Not applicable
Evaluation Criteria
Approved/Failed
Language of Instruction
English
Type of Course
Not applicable
Responsible Teacher
Not applicable
Mode of Delivery
R&D Studies: 0.00 cr
Virtual Studies: 3.00 cr
Contact Teaching: 0 cr
Teacher(s)
Esa Virkkula
Smaller Group(s)
Not applicable
Evaluation Criteria
Approved/Failed
Assessment Methods and Criteria
The course has been accepted when the learning objectives have been achieved.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Aquarium exam
Location and time
Not applicable
Learning environments
Not applicable
Recommended or Required Reading
Source examples:
Black, P., & Wiliam, D. 2009. Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability. 21 (1): 5-31. Link to the article - doi:10.1007/s11092-008-9068-5
Cauley, K., & McMillan, J. 2010. Formative assessment techniques to support student motivation and achievement. Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas. 83 (pages 1-6). https://pdfs.semanticscholar.org/442e/04cacceeb9afecb5b6dc5...
OPH. 2013. Competence-based qualification guide.
www.oph.fi/download/156393_Competence-based_qualific...
OPH. 2015. Inspiring and Strengthening the Competence-based Approach in all VET in Finland - Support Material for Implementation.
www.oph.fi/download/167400_inspiring_and_strengtheni...
Further Information
Exchange students can pursue this course once, either in autumn or spring with a scope of 3 ECTS cr.
Basic instructions when studying (comments by the teacher delivering this course):
- app. 1 A4 page for each answer
- "Copy and Paste" shows only skills in copying, not in understanding the issue in question. Do not copy.
- Add the reference list to the end of every answer.
- When you have prepared for the task (and have answers to all the requisite questions), send a text message to your teacher (phone 050 360 4911) at least 24 hours before the desired starting time. You can take the exam during office hours (Mon-Fri).
A) Specify the date and hour when you want to start the examination.
B) Mention the name of the study module.
When the time suggested by the student (and approved by the teacher) comes, the numbers of the actual questions will be sent to the student’s phone. After that the student has two hours to send the answers by email.
Completion Alternatives
-
Teacher(s)
Esa Virkkula
Work Placement and Working Life Connections
Not applicable
Exam Schedule
Not applicable
International Connections
Not applicable
Student's Time Use and Workload
Not applicable
Learning Progress
Not applicable
Evaluation criteria accepted
Not applicable
Evaluation criteria failed
Not applicable
- 01.06.2022 - 31.05.2023 (1P00BA45-3016 | OPE20, OPE22, OPE21)
Ryhmä(t)
OPE20, OPE22, OPE21
Paikkoja
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
-
Vastuuopettaja
-
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 3.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Esa Virkkula
Pienryhmä(t)
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso on hyväksytty, kun osaamistavoitteet on saavutettu.
Opetusmenetelmät
Akvaariotentti
Aika ja paikka
-
Oppimisympäristöt
-
Oppimisresurssit
Aaltonen, K. & Camara, A. 2014. Työkaluja osaamislähtöiseen arviointiin. Ammattikasvatuksen aikakauskirja 16 (3), 44-52. Luettavissa (viitattu 20.5.2019): https://akakk.fi/wp-content/uploads/Aikak_2014_3_lehti.pdf
Niskanen, A., & Ylitervo, R. 2019. Työpaikalla tapahtuva oppiminen - mahdollisuus vai uhka? Teoksessa Keurulainen et al. (toim.). Kokemuksia ja näkemyksiä uudistuvasta ammatillisesta oppimisesta. (s. 39-46). Luettavissa (viitattu 20.1.2021) https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/160613/JAMKJU...
Ohjaan.fi. 2018. https://ohjaan.fi/
Opetushallitus, 2018. Osaamisen osoittamisen, arvioinnin ja todentamisen laadunhallinta ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa: https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/osaamisen_...
Opetushallitus. 2019. Osaamisen arviointi ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa: https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/ammatillinen-ko...
Opiskelijan arviointi - opetusvideo. 2014. Katsottavissa https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa I: miten toteutetaan opiskelija-arvioinnin kokonaisuus? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110636905
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa II: millainen on hyvä osaamistavoite ja arviointikriteeri? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110737079
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa III: millainen opiskelija-arviointi edistää oppimista? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110837234
Virtanen, V., Postareff, L., & Hailikari, T. 2015. "Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista?" Yliopistopedagogiikka 1/2015. Luettavissa https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2015/03/27/millainen...
Lisäksi itse valittu painettu tai verkkoaineisto.
Lisätietoja opiskelijoille
1) Tutustu tentin aiheeseen katsomalla videon "Opiskelijan arviointi" (kesto n. 9 min) osoitteessa: https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
2) Tämän jälkeen valmistele itsenäisesti vastaukset kaikkiin akvaariotentin kysymyksiin. Valmistelussa tulee käyttää oppimisen resursseissa mainittuja lähteitä ja/tai muuta valitsemaasi luotettavaa lähdemateriaalia.
3) Kun arvioit vastausten olevan parasta mahdollista laatua, ilmoittaudu tenttiin tekstiviestillä no: 050 360 4911 vähintään vuorokautta ennen tenttimisajankohtaa. Tentin toivottu alkamisajankohta (mielellään virka-aikana) tulee ilmoittaa.
4) Opettaja lähettää neljä kysymystä matkapuhelimeesi muutamaa minuuttia ennen tentin alkua. Sinulla on kaksi tuntia aikaa lähettää vastauksesi kysymyksiin opettajan sähköpostiosoitteeseen: esa.virkkula#oamk.fi (korvaa # -> @) Merkitse sähköpostin aiheeksi: "Tenttivastaukset 1P00BA45."
5) Tentti arvioidaan hyväksytty / täydennettävä -asteikolla.
Usein kysytään, kuinka laaja vastauksen on oltava, että se on hyväksyttävissä. Tähän vastaus perinteiseen tapaan, ettei se määrä vaan laatu! Toisaalta kokemuksen ja erityisesti oppijoilta saadun palautteen - tehdyt akvaariotentit - perusteella 'tiukkakin laatu' näyttää vaativan vähintään yhden A4-sivun/kysymys. Erityisen tärkeää on muistaa, että vastausten suora kopioiminen lähteestä ei osoita asian osaamista. Älä siis missään tapauksessa kopioi, vaan käsittele.
Muista liittää jokaisen vastauksen loppuun maininta käytetyistä lähteistä!
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opettaja(t)
Esa Virkkula
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat
-
Kv-yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Arviointikriteerit hyväksytty
-
Arviointikriteerit hylätty
-
- 01.06.2023 - 31.05.2024 (1P00BA45-3018 | OPE23, OPE22, OPE21)
Ryhmä(t)
OPE23, OPE22, OPE21
Paikkoja
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
-
Vastuuopettaja
-
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 3.00 op
Lähiopetus: 0 op
Opettaja(t)
Esa Virkkula
Pienryhmä(t)
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso on hyväksytty, kun osaamistavoitteet on saavutettu.
Opetusmenetelmät
Akvaariotentti
Aika ja paikka
-
Oppimisympäristöt
-
Oppimisresurssit
Aaltonen, K. & Camara, A. 2014. Työkaluja osaamislähtöiseen arviointiin. Ammattikasvatuksen aikakauskirja 16 (3), 44-52. Luettavissa:
https://bit.ly/3LDtKzl
Karvi. 2022. Kumppanina työelämä. Arviointi työelämässä oppimisesta ja työelämäyhteistyöstä ammatillisessa koulutuksessa. Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Luettavissa: https://bit.ly/3R6RNHO
Niskanen, A., & Ylitervo, R. 2019. Työpaikalla tapahtuva oppiminen - mahdollisuus vai uhka? Teoksessa Keurulainen et al. (toim.). Kokemuksia ja näkemyksiä uudistuvasta ammatillisesta oppimisesta. (s. 39-46). Luettavissa
https://bit.ly/3R6TJQG
Ohjaan.fi. 2021. ”Arvioinnin työkalupakki oppilaitoksille.” Luettavissa: https://ohjaan.fi/tyokalupakki/oppilaitoksille/
Opetushallitus, 2018. Osaamisen osoittamisen, arvioinnin ja todentamisen laadunhallinta ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa:
https://bit.ly/3xHe9ZJ
Opetushallitus. 2019. Osaamisen arviointi ammatillisessa koulutuksessa. Luettavissa: https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/osaamisen-arvio...
Opetushallitus. 2020. Arvioinnin tarkistaminen ja oikaisu. Luettavissa:
https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/opas/4343283/tekstikappale/4418779
OPH. 2021. Osaamisen arvioinnin oikaisupyyntö opiskelijan näkökulmasta. Luettavissa: https://bit.ly/420pgKj
Opetushallitus. 2022. Työelämässä oppiminen.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/tyoelamassa-opp...
Opiskelijan arviointi - opetusvideo. 2014. Katsottavissa https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
Uotinen, S. et. al. 2018. Vertaisarviointitaitoja oppimassa verkossa. Jyväskylä: Yliopistopedagogiikka. Luettavissa: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2018/11/26/vertaisar...
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa I: miten toteutetaan opiskelija-arvioinnin kokonaisuus? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110636905
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa II: millainen on hyvä osaamistavoite ja arviointikriteeri? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110737079
Virkkula, E. 2019. Arviointia, arvostelua vai arvausta osa III: millainen opiskelija-arviointi edistää oppimista? OAMK, ePooki asiantuntijablogi. Luettavissa: urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019110837234
Virtanen, V., Postareff, L., & Hailikari, T. 2015. "Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista?" Yliopistopedagogiikka 1/2015. Luettavissa https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2015/03/27/millainen...
Lisäksi itse valittu painettu tai verkkoaineisto.
Lisätietoja opiskelijoille
1) Tutustu tentin aiheeseen katsomalla videon "Opiskelijan arviointi" (kesto n. 9 min) osoitteessa: https://www.youtube.com/watch?v=5hGhqDidIcg
2) Tämän jälkeen valmistele vastaukset kaikkiin akvaariotentin kysymyksiin (yht. 15). Valmistelussa tulee käyttää kohdassa "oppimateriaalit" mainittua lähdekirjallisuutta ja/tai muuta valitsemaasi luotettavaa lähdemateriaalia.
Käytetyt lähteet merkitään tekstiin sekä listataan jokaisen vastauksen loppuun Opettajakorkeakoulun ohjeiden mukaan, ks. oamk.fi/amok/emateriaalit/fi/osaamisen-kehittaminen/...
3) Kun olet valmistautunut tenttiin ja olet valmis sen tekemään, ilmoittaudu tekstiviestillä (puh. 050 360 4911) opettajalle vähintään vuorokautta ennen toivomaasi tenttiajankohtaa:
- tarkka kellonaika ja päivämäärä, jolloin haluat tentin tekemisen aloittaa,
- opintojakso, jonka haluat tenttiä sekä
- nimesi.
4) Valitse tenttiajankohdaksi mielellään ns. virka-aika. Kesäaikana tenttimistä voi tiedustella opintojakson vastuuopettajalta. Opettajien vapaajaksojen ja muiden poissaoloaikojen aikana ei ole tenttimismahdollisuutta.
5) Saat neljä kysymystä matkapuhelimeesi muutamaa minuuttia ennen tentin alkua. Sinulla on kaksi tuntia aikaa lähettää vastauksesi kysymyksiin opettajan sähköpostiosoitteeseen: esa.virkkula#oamk.fi (korvaa # -> @) Merkitse sähköpostin aiheeksi: `Tenttivastaukset 1P00BA45.´+ Tentti arvioidaan hyväksytty / hylätty -asteikolla
6) Tehtävät ovat opettajan sähköpostissa, josta hän ne tarkistaa.
Usein kysytään, kuinka laaja vastauksen on oltava, että se on hyväksyttävissä. Aiheet ovat sellaisia, että hyväksyttävää laatua edustava vastaus on tyypillisesti 1 A4-sivun mittainen.
Erityisen tärkeää on muistaa, että vastausten suora kopioiminen lähteestä tai tekoälyn antamasta vastauksesta ei osoita asian osaamista. Älä siis missään tapauksessa kopioi, vaan käsittele asiaa lähteisiin ja omiin kokemuksiin viitaten. Muista liittää jokaisen vastauksen tekstiosaan lähdeviitteet sekä loppuun listaus käytetyistä lähteistä!
Lähteiden käytön ohjeet: oamk.fi/amok/emateriaalit/fi/osaamisen-kehittaminen/...
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opettaja(t)
Esa Virkkula
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat
-
Kv-yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
-
Sisällön jaksotus
-
Arviointikriteerit hyväksytty
-
Arviointikriteerit hylätty
-
- 01.06.2023 - 31.05.2024 (1P00BA45-3017 | OPE23pte, OPE22pte, OPE21pte)
Group(s)
OPE23pte, OPE22pte, OPE21pte
Max Seats
Not applicable
Evaluation Criteria
Approved/Failed
Language of Instruction
English
Type of Course
Not applicable
Responsible Teacher
Not applicable
Mode of Delivery
R&D Studies: 0.00 cr
Virtual Studies: 3.00 cr
Contact Teaching: 0 cr
Teacher(s)
Esa Virkkula
Smaller Group(s)
Not applicable
Evaluation Criteria
Approved/Failed
Assessment Methods and Criteria
The course has been accepted when the learning objectives have been achieved.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Aquarium exam
Location and time
Not applicable
Learning environments
Not applicable
Recommended or Required Reading
Source examples:
Black, P., & Wiliam, D. 2009. Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability. 21 (1): 5-31. Link to the article - doi:10.1007/s11092-008-9068-5
Cauley, K., & McMillan, J. 2010. Formative assessment techniques to support student motivation and achievement. Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas. 83 (pages 1-6). https://pdfs.semanticscholar.org/442e/04cacceeb9afecb5b6dc5...
OPH. 2013. Competence-based qualification guide.
www.oph.fi/download/156393_Competence-based_qualific...
OPH. 2015. Inspiring and Strengthening the Competence-based Approach in all VET in Finland - Support Material for Implementation.
www.oph.fi/download/167400_inspiring_and_strengtheni...
Further Information
Exchange students can pursue this course once, either in autumn or spring with a scope of 3 ECTS cr.
Basic instructions when studying (comments by the teacher delivering this course):
- app. 1 A4 page for each answer
- "Copy and Paste" shows only skills in copying, not in understanding the issue in question. Do not copy.
- Add the reference list to the end of every answer.
- When you have prepared for the task (and have answers to all the requisite questions), send a text message to your teacher (phone 050 360 4911) at least 24 hours before the desired starting time. You can take the exam during office hours (Mon-Fri).
A) Specify the date and hour when you want to start the examination.
B) Mention the name of the study module.
When the time suggested by the student (and approved by the teacher) comes, the numbers of the actual questions will be sent to the student’s phone. After that the student has two hours to send the answers by email.
Completion Alternatives
-
Teacher(s)
Esa Virkkula
Work Placement and Working Life Connections
Not applicable
Exam Schedule
Not applicable
International Connections
Not applicable
Student's Time Use and Workload
Not applicable
Learning Progress
Not applicable
Evaluation criteria accepted
Not applicable
Evaluation criteria failed
Not applicable
- 01.06.2024 - 31.05.2025 (1P00BA45-3019 | OPE23pte, OPE22pte, EXP24SPTE, VAI24S25K, EXP25KPTE)
Group(s)
OPE23pte, OPE22pte, EXP24SPTE, VAI24S25K, EXP25KPTE
Max Seats
Not applicable
Evaluation Criteria
Approved/Failed
Language of Instruction
English
Type of Course
Not applicable
Responsible Teacher
Not applicable
Mode of Delivery
R&D Studies: 0.00 cr
Virtual Studies: 3.00 cr
Contact Teaching: 0 cr
Teacher(s)
Esa Virkkula
Smaller Group(s)
Not applicable
Evaluation Criteria
Approved/Failed
Assessment Methods and Criteria
The course has been accepted when the learning objectives have been achieved.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Aquarium exam
Location and time
Not applicable
Learning environments
Not applicable
Recommended or Required Reading
Source examples:
Black, P., & Wiliam, D. 2009. Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability. 21 (1): 5-31. Link to the article - doi:10.1007/s11092-008-9068-5
Cauley, K., & McMillan, J. 2010. Formative assessment techniques to support student motivation and achievement. Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas. 83 (pages 1-6). https://pdfs.semanticscholar.org/442e/04cacceeb9afecb5b6dc5...
OPH. 2013. Competence-based qualification guide.
www.oph.fi/download/156393_Competence-based_qualific...
OPH. 2015. Inspiring and Strengthening the Competence-based Approach in all VET in Finland - Support Material for Implementation.
www.oph.fi/download/167400_inspiring_and_strengtheni...
Further Information
Exchange students can pursue this course once, either in autumn or spring with a scope of 3 ECTS cr.
Basic instructions when studying (comments by the teacher delivering this course):
- app. 1 A4 page for each answer
- "Copy and Paste" shows only skills in copying, not in understanding the issue in question. Do not copy.
- Add the reference list to the end of every answer.
- When you have prepared for the task (and have answers to all the requisite questions), send a text message to your teacher (phone 050 360 4911) at least 24 hours before the desired starting time. You can take the exam during office hours (Mon-Fri).
A) Specify the date and hour when you want to start the examination.
B) Mention the name of the study module.
When the time suggested by the student (and approved by the teacher) comes, the numbers of the actual questions will be sent to the student’s phone. After that the student has two hours to send the answers by email.
Completion Alternatives
-
Teacher(s)
Esa Virkkula
Work Placement and Working Life Connections
Not applicable
Exam Schedule
Not applicable
International Connections
Not applicable
Student's Time Use and Workload
Not applicable
Learning Progress
Not applicable
Evaluation criteria accepted
Not applicable
Evaluation criteria failed
Not applicable