KL00CY15 |
Digitaalisen markkinoinnin perusteet (3 op) |
Esitietovaatimukset |
Markkinoinnin perusteet (LTO1 ja LTO2) |
Osaamistavoitteet |
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin perusteet, käsitteet, menetelmät ja niiden hyödyntämisen markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin digitalisoitumisen merkityksen ja digitaalisen markkinoinnin perusstrategiat. |
Sisältö |
Digitaalisen markkinoinnin perustermistö, toimintaympäristö, erityispiirteet ja vaatimukset. Digitaalisen markkinoinnin kanavasuunnittelu. Johdatus sisältömarkkinointiin, sosiaaliseen mediaan, verkkomainontaan, hakukonemarkkinointiin, hakukoneoptimointiin ja analytiikkaan. |
Suositeltavat muut opinnot |
Tarpeen mukaan opiskelija ja opintojen ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa. |
Suoritustavat |
Ei käytössä |
Toteutustavat |
Ei käytössä |
Oppimateriaalit |
Ei käytössä |
Kurssikirjallisuus |
Ei käytössä |
Arviointiasteikko |
0-5 |
Arviointikriteerit |
|
Arviointikehikot |
Ei käytössä |
Lisätietoja opiskelijoille |
Ei käytössä |
Vastuuhenkilöt |
Ei käytössä |
Linkit |
Ei käytössä |
- 06.01.2023 - 07.05.2023 (KL00CY15-3005 | LIK22KPM)
Ryhmä(t)
LIK22KPM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 3 op
Opettaja(t)
Jaakko Sinisalo
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävä 1 (paritehtävä) 50 % arvosanasta ja oppimistehtävä 2 (ryhmätyö) 50 % arvosanasta. Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävien keskiarvon ja luentoaktiivisuuden perusteella.
Opetusmenetelmät
Lähi- ja etäopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävät). Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen ja oppimistehtävien tekeminen).
Aika ja paikka
Ensimmäinen ja toinen kerta toteutetaan etäopetuksena. Muut toteutetaan lähiopetuksena.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Blomster, Kurtti, Määttä & Sinisalo. 2020. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: opas mikro- ja PK-yrityksille. E-kirja: https://www.theseus.fi/handle/10024/347091.
Lahtinen, Pulkka, Karjaluoto & Mero. 2022. Digimarkkinointi. Helsinki: Alma Talent.
Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Jaakko Sinisalo
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia.
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetusta on jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (oppimistehtävät ryhmä- ja parityönä).
Sisällön jaksotus
Sisältösuunnitelma:
- Opintojakson sisältö, tavoitteet ja suoritustava
- Digitaalisen markkinoinnin erityispiirteet
- Asiakaskäyttäytymisen muutos ja ostoprosessi
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat
- Verkkosivut digitaalisen markkinoinnin kivijalkana
- Sisältömarkkinoinnin perusteet ja sisältösuunnittelu
- Hakukonemarkkinoinnin perusteet
- Sosiaalisen median perusteet
- Johdatus analytiikkaan
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 30.10.2023 - 31.12.2023 (KL00CY15-3009 | LIK22SPM)
Ryhmä(t)
LIK22SPM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 3 op
Opettaja(t)
Minna Oksanen
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävä 1 (50 % arvosanasta) ja oppimistehtävä 2 (50 % arvosanasta). Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävien keskiarvon ja luentoaktiivisuuden perusteella.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus (luennot, keskustelu, harjoitukset, oppimistehtävät). Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin perehtyminen ja oppimistehtävien tekeminen).
Aika ja paikka
Luennot lukujärjestyksen mukaisesti.
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Blomster, Kurtti, Määttä & Sinisalo. 2020. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: opas mikro- ja PK-yrityksille. E-kirja: https://www.theseus.fi/handle/10024/347091.
Lahtinen, Pulkka, Karjaluoto & Mero. 2022. Digimarkkinointi. Helsinki: Alma Talent.
Moodlessa oleva materiaali.
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Minna Oksanen
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Soveltava oppimistehtävä ja muita harjoituksia.
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetusta on jakson aikana viikoittain lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina.
Itsenäinen ja ryhmässä opiskelu (oppimistehtävät ryhmä- ja parityönä).
Sisällön jaksotus
- Opintojakson sisältö, tavoitteet ja suoritustava
- Digitaalisen markkinoinnin erityispiirteet
- Asiakaskäyttäytymisen muutos ja ostoprosessi
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat
- Verkkosivut digitaalisen markkinoinnin kivijalkana
- Sisältömarkkinoinnin perusteet ja sisältösuunnittelu
- Hakukonemarkkinoinnin perusteet
- Sosiaalisen median perusteet
- Johdatus analytiikkaan
Arviointikriteerit hyväksytty
1-2: Käytät yksittäisiä ammattikäsitteitä oikein opintojakson tehtävissä. Haet tietoa eri tietolähteistä ja valitset luotettavat tietolähteet. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä.
3-4: Osoitat perehtyneisyytesi alan tietoperustaan ja käsitteisiin opintojakson tehtävissä. Haet tietoa alan oleellisista tietolähteistä ja käytät luotettavia asiantuntijalähteitä. Toimit ryhmässä vastuullisena ja yhteistyökykyisenä jäsenenä. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Noudatat Oamkin järjestyssääntöjä.
5: Käytät ammattikäsitteitä laajasti ja johdonmukaisesti opintojakson tehtävissä. Osoitat tietoperustan hallinnan viestien ja keskustellen erilaisissa tilanteissa. Haet aktiivisesti ja itsenäisesti tietoa ammattialan suomen- ja englanninkielisistä tietolähteistä ja kasvatat oman tietoperustasi laajuutta. Noudatat opintojaksolla annettuja ohjeita ja tehtävänantoja itsenäisesti ja vastuullisesti. Toimit ryhmässä vastuullisena jäsenenä ja organisoit ryhmän toimintaa. Noudatat toiminnassasi Oamkin turvallisuussäännöksiä ja opiskelun eettisiä periaatteita.
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä
- 11.03.2024 - 05.05.2024 (KL00CY15-3008 | LIK23KPM)
Ryhmä(t)
LIK23KPM
Paikkoja
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Opetuskieli
Suomi
Opintojakson tyyppi
Ei käytössä
Vastuuopettaja
Ei käytössä
Toteutustapa
T&k-osuus: 0.00 op
Virtuaaliosuus: 0.00 op
Lähiopetus: 3 op
Opettaja(t)
Jaakko Sinisalo
Pienryhmä(t)
Ei käytössä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ei käytössä
Opetusmenetelmät
Ei käytössä
Aika ja paikka
Ei käytössä
Oppimisympäristöt
Ei käytössä
Opetusmateriaali
Ei käytössä
Lisätietoja opiskelijoille
Ei käytössä
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei käytössä
Opettaja(t)
Jaakko Sinisalo
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei käytössä
Tenttien ajankohdat
Ei käytössä
Kv-yhteydet
Ei käytössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei käytössä
Sisällön jaksotus
Ei käytössä
Arviointikriteerit hyväksytty
Ei käytössä
Arviointikriteerit hylätty
Ei käytössä